Choice - RolePlay

REGULAMIN CRIME - CHOICE-ROLEPLAY

§1. WSTĘP

1.1. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.2. Opiekunowie crime mają prawo wprowadzać zmiany w regulaminie bez powiadomienia graczy.
1.3. Opiekunowie crime mają prawo usuwać organizacje/gangi, jeśli łamią one regulamin.
1.4. Aby stać się pełnoprawną organizacją przestępczą, należy zarejestrować organizację poprzez zgłoszenie na Discordzie Crime.
1.5. Zakazuje się wszelkich zachowań "bojówkarskich" i "must-win". Każde takie zachowanie, jeśli zostanie udowodnione, będzie groziło usunięciem gangu/organizacji bez możliwości ponownego ubiegania się o przynależność.
1.6. Surowość kary za złamanie regulaminu podlega decyzji administracji po przeanalizowaniu całej sytuacji.
1.7. Jeśli coś nie jest zawarte w regulaminie, opiekun crime decyduje indywidualnie o słuszności sprawy. Przed wykonaniem np. niejasnej dla Was akcji hostylnej, należy ją skonsultować z opiekunem gry.
1.8. Każda organizacja/gang ma trzy ostrzeżenia. Trzecie ostrzeżenie jest ostatnim i grozi permanentnym wykluczeniem organizacji/gangu.
1.9. Zalecamy nagrywanie każdej akcji hostylnej/agresywnej jako środek zapobiegawczy. Brak nagrania z takiej akcji może skutkować na niekorzyść organizacji/gangu.
1.10. Organizacja/gang, która przestrzega regulaminów, odgrywa na wysokim poziomie, konsekwentnie prowadzi zarówno grupę, jak i postacie w niej, otrzyma prawo do bonusu wyznaczonego przez opiekunów crime/administrację.
1.11. Zakazuje się "skakanie" postacią pomiędzy organizacjami. Będzie to uznawane za niekonsekwentne prowadzenie postaci, a grupa będzie mogła wykonać FCK bez zgody administracji. Zaleca się jednak posiadanie na to bezwzględnych dowodów.
1.12. Na serwerze nie obowiązuje coś takiego jak "Freelancer", czyli (w skrócie) "One Man Army".
1.13. Pamiętaj! Zawsze dograj akcje do końca nawet jeśli od początku jest niezgodna z regulaminem. Dopiero po skończonej akcji możesz wszystko zgłosić.

§2. ZASADY OGÓLNE

2.1. Dozwolone są tylko gangi związane z lore, takie jak: Vagos, Ballas, MC Lost, itp.
2.2. Każda grupa musi mieć lidera oraz vice lidera.
2.3. W przypadku FCK/CK lub nieaktywności lidera, przewodnictwo nad grupą przejmuje vice lider.
2.4. Zakazuje się przesiadywania/"kampienia" na dzielnicach gangów (Jeśli się w nich nie jest). To samo dotyczy siedzib/terenów organizacji.
2.5. Każda organizacja ma prawo do FCK członka, jeśli ten złamie zaprzysiężenie. (O ile takowe zaprzysiężenie istnieje wewnętrznie)
2.6. Cayo Perico jest terenem, na który wchodzi się na własną odpowiedzialność (może dojść do FCK postaci).
2.7. Dozwolone jest odgrywanie gangów w stylu Old School oraz New School.
2.8. Zakazuje się wchodzenia w układy z LSPD/BCSO, chyba że policjant jest skorumpowany.
2.9. Od każdej organizacji/gangu wymaga się immersyjnego podejścia oraz konsekwentnego prowadzenia działalności.
2.10. Trwałe okaleczenie członka grupy (własnej bądź przeciwnej) jest dozwolone tylko wtedy, gdy są ku temu powody i uzyska się zgodę opiekuna crime.
2.11. Gdy lider organizacji/gangu wyrzuci członka i da mu szansę na odejście, lider oraz cała grupa tracą jakiekolwiek prawo do FCK.
2.12. Organizacja/grupa ma prawo do FCK postaci spoza grupy, jeśli zostaną sprowokowane na swoim terenie.
2.13. Po podjęciu decyzji o stworzeniu np. mafii, należy pozostać nią do końca.
2.14. Zakazuje się sprzedaży narkotyków na tej samej ulicy przez tę samą organizację lub gang.
2.15. Zakazuje się wchodzenia "na trzeciego" w trakcie trwania akcji grupy z LSPD/BCSO.

§3. GANGI

3.1. Gangi mogą składać się z dowolnej liczby osób.
3.2. Każdemu z gangów nakazuje się noszenie barw swojego gangu. Nie można podszywać się pod inne gangi (grozi to FCK).
3.3. Każdy z gangów jest zobowiązany do konsekwentnego prowadzenia działalności. (Na przykład: rekrutacja do gangów powinna być spójna. Zakazuje się białoskórych członków w gangu Ballasów, itp.)
3.4. Gang uliczny zawsze pozostaje gangiem ulicznym.
3.5. Zakazuje się sojuszu pomiędzy gangami, z wyjątkiem czysto biznesowych stosunków czyli relacji neutralnych.
3.6. Wszelkie "wjazdy" na ośkę/teren przeciwnego gangu automatycznie są uznawane jako inicjacja akcji hostylnej.
3.7. Wojny gangów są możliwe tylko przy konflikcie lore'owym bądź konflikcie, który powstał IC.
3.8. Zakazuje się graczom gangu ulicznego prowadzenia swojej postaci niezgodnie z historią postaci. (Na przykład: czarnoskóry gangster wywodzący się ze slumsów po tygodniu grindowania pieniędzy będzie poruszał się luksusowym samochodem)

§4. ORGANIZACJE

4.1. Grupy przestępcze tworzą się samoistnie od zera.
4.2. Na serwerze dzielimy grupy przestępcze na:
- Zorganizowane mające od 5 członków wzwyż.
- Niezorganizowane mające od 2 do 4 członków. (Nie dotyczy gangów)
4.3. Zorganizowane grupy przestępcze to co najmniej 5 osób które łączy wspólny cel popełniania przestępstw np.: Mafia, Kartel. Ich charakter zależy jest od:
- Stylu gry.
- Immersyjności.
4.4. Wszelkie siedziby (interiory) dla organizacji wybierane są zgodnie z rozwojem i majętnością. (Kupowanie IC u legalnego bądź nielegalnego Agenta Nieruchomości)
4.5. Niezorganizowana grupa przestępcza ma pewne zasady:
- Zakaz tworzenia sojuszy.
- Zakaz utożsamiania się z terenem i ubiorem czy też kolorem.

§5. STRZELANINY, KONFLITKY, NAPADY, LIMITY, PORWANIA

5.1. Obowiązuje całkowity brak limitów na akcje hostylne z udziałem LSPD/BCSO vs Crime oraz między grupami przestępczymi. Niemniej jednak, nikomu nie zabrania się ustalenia własnych zasad w przypadku konfliktów między grupami przestępczymi. Takie podejście może być korzystne dla grupy która ustali warunki i dla drugiej grupy która na nie przystanie.
5.2. Zakazuje się jakichkolwiek "ustawek", które mają być przeprowadzone za pomocą broni palnej. Wyjątkiem są gangi uliczne, które mogą ustawić się na "ustawkę" przy użyciu broni białej.
5.3. Zakazuje się wszelkich strzelanin z frakcjami bez konkretnego powodu RP.
5.4. W przypadku planowanej masowej strzelaniny, należy starać się zaplanować ją poza zaludnionymi miejscami, aby nie naruszać osób bezstronnych.
5.5. Zakazuje się praktykowania LootRP na frakcjach bez konkretnego uzasadnienia RolePlay. Wyjątkiem są sytuacje takie jak strzelaniny z LSPD po napadzie.
5.6. Zakazuje się kradzieży oraz porwań na terenie gangów i organizacji.
5.7. Zakazuje się porwań osób w ścisłym centrum. Zaleca się przyciągnięcie kogoś do mniej uczęszczanych uliczek przed dokonaniem porwania.
5.8. Napady powinny odbywać się z poszanowaniem zasad fair-play, co oznacza unikanie ściągania dodatkowych osób do akcji, jeśli LSPD/BCSO tego nie robi.
5.9. Zakazuje się odbijania napadu "z rąk" innej organizacji, jeśli na miejscu już znajduje się LSPD/BCSO.
5.10. Odbijanie wszelkich konwojów jest dozwolone tylko poza miastem lub w mało zaludnionych miejscach w mieście.
5.11. Wszelkie akcje hostylne lub napady wykraczające poza granice dobrego smaku będą karane ostrzeżeniem, a w skrajnych przypadkach może dojść do wykluczenia organizacji/gangu z serwera.
5.12. Porwanie w celu przesłuchania jest dozwolone tylko w przypadku uzasadnionego podłoża RP.
5.13. Strzelaniny bez uzasadnionego powodu będą traktowane jako "bojówki" i będą karane.
5.14. Wszelkie podpalenia siedzib/terenów/ewentualnych biznesów lub firm są dozwolone tylko i wyłącznie w przypadku posiadania racjonalnego uzasadnienia RP. Niszczenie rozgrywki innych osób bez powodu jest niedopuszczalne.
5.15. Konflikty nie upoważniają do nieinicjowania akcji. Wyjątkiem są "wjazdy" przeciwnej grupy na teren/siedzibę/ośkę.